Gevinstrealisering i praksis: Implementering af Office 365 som samarbejdsplatform

Hvordan kan man tilrettelægge forandringsstrategien for implementering af en samarbejdsplatform, som skal realisere det uindløste potentiale i Office 365? Det gav vores tre oplægsholdere svar på, da vi afholdte fagligt event om gevinstrealisering og forandringsledelse tilbage i 2015.

Her fortalte Per Bunch og Karina Brinck fra ChangeGroup sammen med Lasse Engel Pedersen, IT Forretningspartner hos DSB, hvordan man håndterede den organisatoriske implementering af Office 365, herunder forankrede projektet og realiserede gevinsterne. De beskrev bl.a. hvordan de:

  • Kom godt i gang med projektet
  • Opnåede stort pull fra forretningen til at lære om muligheder og gevinster ved ibrugtagning
  • Mobiliserede topledelsen og sikrede opbakning, der kunne bruges i kommunikationen til resten af organisationen
  • Satte de direkte ledere i spil ift udrulningen til medarbejdere
  • Mobiliserede et superbruger-netværk, som kunne skabe og forankre viden i den blivende organisation, så DSB også efter projektets afslutning har ekspert-ressourcer, som kan støtte op om den organisatoriske implementering af de løbende ændringer på Office 365

Du kan tage et kig på præsentationen om gevinstrealisering i praksis her. Vil du lære mere om projektet hos DSB, kan du læse om casen her: Gevinstrealisering og forandringsledelse

Vil du vide mere om projektet?

Claus Løfberg Jørgensen

+45 2374 1911
clj@changegroup.dk