Ny direktør skal fortsætte momentum i ChangeGroup

Da Claus Løfberg Jørgensen i januar 2021 overtog roret i ChangeGroup efter den mangeårige direktør Helle Ørsted, var titlen konstitueret direktør og posten til låns. Men det er slut nu: Den 1. oktober satte Claus Løfberg Jørgensen sig permanent i førersædet. Hvorfor? Ja, det korte svar er, at han har gjort det godt. Rigtigt godt.

Det er et velkendt ansigt, der nu er blevet udnævnt til direktør for ChangeGroup. Claus Løfberg Jørgensen har været del af huset siden 2014. Først som salgschef, siden bestyrelsesmedlem, så konstitueret direktør og nu direktør. Han kender altså organisationen fra inderst til yderst – og den kender ham – hvilket er afgørende, hvis man spørger Claus Løfberg Jørgensen:

”Noget af det første, jeg gjorde, da jeg fik tilbuddet, var at spørge rundt i huset: ’Hvad ville I sige, hvis jeg blev direktør?’ Folk kender mig og ved, hvad jeg står for, så uden deres opbakning, ville jeg aldrig have sagt ja. Den rejse, vi skal ud på, er en fælles rejse, som alle i hele organisationen skal tage sammen, hvis vi skal nå vores mål.”

Vi skal være dobbelt så store i Danmark

ChangeGroup har sat sig et ambitiøst mål om mindst at fordoble sin tilstedeværelse i Danmark, blandt andet gennem flere rammeaftaler, flere offentlige kunder og en større synlighed på markedet. Det er en stor udfordring, men Claus Løfberg Jørgensen har allerede bevist, han kan løfte den. Det mener Ketil Petersen, bestyrelsesformand i ChangeGroup:

”Som konstitueret direktør har Claus gjort det godt. Rigtigt godt. Han har ikke blot formået at rykke forretningen, men også at få hele organisationen med, hvilket er utroligt vigtigt. Det her er jo ikke noget, man kan gøre alene. Det kræver samarbejde. Derfor er vi også fra bestyrelsens side indstillet på at investere markant i at sikre væksten.”

Ny vækststrategi med offentlig satsning

I ChangeGroup er meget af 2021 gået med at omstrukturere organisationen og finde nye medarbejdere. Blandt andet har man etableret en helt ny sektion, der udelukkende skal fokusere på udbud og partnerskaber. Særligt det offentlige er et satsningsområde, hvor ChangeGroup tidligere på året tog et vigtigt skridt, da man kom med på SKI 02.15 og 02.17.

”Vi er i fuld gang med at udvikle den nye vækststrategi for de næste 3-5 år, og her får det offentlige et stort fokus. Planen er, at strategien er klar til jul, men faktisk er vi allerede i fuld gang med at implementere mange af tiltagene. I øjeblikket går det så stærkt, at vi må bygge lidt på bilen, mens vi kører den,” fortæller Claus Løfberg Jørgensen.